لكنت زبان از نشانه های مهم مصرف ترامادول

لكنت زبان از نشانه های مهم مصرف ترامادول

به گزارش خاتون یار مدیرعامل جمعیت خیریه تولد باردیگر با تاكید بر نقش مهم خانواده در بازتوانی فرد بهبودیافته از اعتیاد اظهار داشت: اگر خانواده آموزش كافی ندیده باشد؛ امكان دارد به جای كمك، اثر منفی بر روی فرد داشته باشد و زمینه بازگشتش را به اعتیاد بوجود آورد.


به گزارش خاتون یار به نقل از ایسنا، عباس دیلمی زاده درباره عوارض سنگین مصرف قرص های مخدر اظهار داشت: داروهایی مثل ترامادول در بعضی گروه های مختلف جوان با فرض تقویت كننده قوای جنسی، ضد درد و در بعضی دانشجویان و دانش آموزان با عنوان قرص شب های امتحان شناخته می شود اما باید دانست كه استفاده از این داروها، باآنكه امكان دارد كه در ابتدای مصرف برایشان جذاب باشد اما این ماده، وابستگی بسیار شدید و بالایی دارد كه باعث مصرف دائم شده و فرد گرفتار مشكلات شدیدی می شود.

وی با برشمردن عوارض ترامادول اضافه كرد: یكی از نشانه های مهم مصرف ترامادل لكنت زبان است به صورتی كه شخص مصرف كننده در گفتگوهای روزانه خود زبانش سنگین می شود.

مدیرعامل جمعیت خیریه تولد باردیگر خاطرنشان كرد: از دیگر عوارض مصرف ترامادول هم پایین آمدن قدرت تمركز و فراموشی است كه در بین مدت برای شخص به وجود می آید به طوریكه فرد در كاركرد روزانه اش هم گرفتار این فراموشی می شود و كارهای روزانه اش با اختلال همراه می باشد.

دیلمی زاده با اشاره به نقش خانواده ها در بازتوانی معتادان اظهار داشت: یكی از مسائل مهمی كه وجود دارد نقش خانواده در بازتوانی و كاهش صدمه ها است، متاسفانه مبحث كمك و همراهی خانواده در درمان بسیار مغفول و در حد شعار مانده است اگر دقت نماییم می بینیم غالبا برنامه های بازتوانی در كشور فرد محور می باشد و همه برنامه ها و امكانات روی فرد معتاد متمركز می شود.

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ او در آخر خاطرنشان كرد: بخش اعظمی از موفقیت فرد برای بازگشت به جامعه از جانب خانواده است كه متاسفانه رد می شود. اگر خانواده آموزش كافی ندیده باشد و نداند چه نقش مهمی می تواند ایفا كند حتی امكان دارد به جای كمك، اثر منفی بر روی فرد داشته باشد و ناخودآگاه زمینه بازگشت مجدد او را به اعتیاد به وجود آورد؛ ازاین رو نقش خانواده نه تنها كمتر از خود فرد نیست بلكه مهمتر و پررنگتر است.



1398/05/01
17:36:51
5.0 / 5
4189
تگهای خبر: خانواده , دارو , درمان , رفتار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱

لینک دوستان خاتون یار

خاتون یار

تگهای خاتون یار

khatoonyar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خاتون یار محفوظ است

خاتون یار خاتون یار

همه چیز درباره زنان