تشریح وظایف معاونت جوانان به دنبال مصوبه اخیر مجلس

تشریح وظایف معاونت جوانان به دنبال مصوبه اخیر مجلس

به گزارش خاتون یار معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان جزئیات تصویب وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان در جلسه اخیر مجلس را شرح داد.



محمد مهدی تندگویان در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینكه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی ۲۷ خرداد ماه به بررسی جزئیات لایحه اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان پرداختند، اظهاركرد: براین اساس ساماندهی امور جوانان با مشاركت دستگاه های مرتبط و پیگیری نظارت بر اجرای آن همچون وظایف تعیین شده برای حوزه جوانان است.

وی با اشاره به اینكه پیگیری و نظارت بر حسن اجرای مصوبات شورایعالی جوانان و ستاد ملی ساماندهی امور جوانان از دیگر وظایف حوزه جوانان در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: پایش و پژوهش مستمر وضعیت امور جوانان بر مبنای شاخصهای مصوب مراجع ذی صلاح، پشتیبانی از برنامه های پژوهشی در رابطه با امور جوانان و تعامل با مراكز آموزشی و پژوهشی كشور، صدور مجوز فعالیت تشكل های مردم نهاد جوانان و نظارت بر عملكرد آنان، صدور مجوز تأسیس و فعالیت خانه های جوانان و تعیین ضوابط، استانداردها و نظارت بر فعالیت آنها از دیگر وظایف تصویب شده برای حوزه جوانان است.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان اضافه كرد: عضویت یا نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ها و مجامع بین المللی در رابطه با جوانان با رعایت قوانین و مقررات و هماهنگی وزارت امور خارجه، بسترسازی به منظور سرمایه گذاری بخش خصوصی و نهادهای غیردولتی در حوزه های در رابطه با امور جوانان هم همچون وظایف دیگر در حوزه جوانان است.

به گفته تندگویان پشتیبانی از تدوین و اجرای برنامه های در رابطه با امور جوانان، سیاستگذاری، برنامه ریزی و اجرای برنامه های بین المللی داخلی و خارجی در حوزه جوانان با همكاری و هماهنگی دستگاه های مرتبط و نمایندگی دولت در سازمان ها و مجامع بین المللی در رابطه با جوانان، پیشبینی تسهیلات و تمهیدات لازم برای تشویق و توسعه فعالیت های بخش خصوصی در حوزه های در رابطه با امور جوانان با همكاری و هماهنگی دستگاه های ذی ربط در حوزه جوانان و پشتیبانی از ایجاد و اداره خانه های جوانان همچون اختیارات وزارت ورزش در حوزه جوانان تعریف شده است.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینكه با تصویب شدن شرح وظایف این وزارتخانه خیلی از مشكلات حوزه جوانان برطرف می شود، اظهار نمود: برای مثال قبل از این در قانون هیچ ردیفی برای تأسیس و فعالیت خانه های جوانان تعریف نشده بود و بنابراین در تأمین اعتبارات مورد نیاز این بخش گرفتار مشكل بودیم.

تندگویان با اشاره به اینكه با وجود موانع و مسائل قانونی امسال تعدادی خانه جوانان در استان های مختلف تأسیس شده است، خاطرنشان كرد: هم اكنون با پرداخته شدن به این مورد در شرح وظایف و اختیارات وزارتخانه به راحتی می توانیم ردیف بودجه مذكور را در نظر بگیریم و درباره مدل مدیریتی آن هم برنامه ریزی نماییم.

وی با اشاره به اینكه قبل از این سرفصل قانونی مشخصی در مورد تشكل ها و شبكه سازی سازمان های مردم نهاد جوانان هم وجود نداشت، اظهار داشت: با در نظر گرفتن این بخش در شرح وظایف وزارت ورزش و جوانان به تخصیص اعتبارات و شفاف سازی بودجه ها كمك زیادی می شود.




1398/04/01
15:23:36
5.0 / 5
4305
تگهای خبر: آموزشی , استاندارد , دستگاه , دولت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۵

لینک دوستان خاتون یار

خاتون یار

تگهای خاتون یار

khatoonyar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خاتون یار محفوظ است

خاتون یار خاتون یار

همه چیز درباره زنان