ارجاع بیشتر از ۳۰۰۰ معتاد به مراكز ترك اعتیاد در فروردین

ارجاع بیشتر از ۳۰۰۰ معتاد به مراكز ترك اعتیاد در فروردین

به گزارش خاتون یار معاون توسعه پیشگیری و درمان بهزیستی استان تهران از نگهداری و درمان بیشتر از ۴۵۰۰ نفر معتاد در مراكز تبصره ۲ و ۱۸۰۰ نفر در مراكز ترك اعتیاد ماده ۱۶ اطلاع داد.


فرزانه جوادی در گفتگو با ایسنا، با بیان اینكه از نوروز ۹۷، ۱۴ مرحله غربالگری معتادان در استان تهران انجام شده است اضافه كرد: انجام این غربالگری در ۵ مركز اجرا شد و ۹ هزار و ۱۲۰ نفر از معتادان وارد مراكز تبصره ۲ ماده ۱۶ شدند. همینطور ۴۲۰۶ نفر معتاد وارد مراكز مبحث ماده ۱۶ شده و در حال درمان هستند.

جوادی از آغاز طرح ساماندهی معتادان از فروردین امسال اطلاع داد و اظهار داشت: این طرح از اول فروردین ماه شروع شد و تا بیست و هشتم فروردین ماه ادامه داشت. طی این طرح ۳۰۳۴ بیمار معتاد به مراكز ارجاع داده شده و تحت درمان قرار گرفتند.
ایشان در ادامه از ساماندهی ۲۱ زن معتاد پارسال اطلاع داد و اضافه كرد: این زنان طی دو مرحله غربالگری شده و وارد ۴ مركز درمان معتادان شدند.

به قول وی ۶ درصد از معتادان جمع آوری شده سال قبل به علت پزشكی ترخیص شدند. ۵.۷ درصد هم سالمند بالای ۶۵ سال بودند. تست اعتیاد ۵.۷ درصد از این افراد هم منفی بود.

معاون توسعه پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی كشور با اشاره به اینكه ۳.۴ درصد از این افراد اتباع افغان بودند هم توضیح داد: ۳.۴ درصد این افراد توسط مقام قضایی حاضر در محل غربالگری به علت اثبات عدم تجاهر آزاد شدند. هفت دهم درصد از این افراد هم دارای كارت از مراكز درمانی بودند كه نشان می داد تحت درمان مواد نگهدارنده همچون متادون هستند.
وی با اشاره به اینكه ۳ دهم درصد از افراد جمع آوری شده صغر سن داشتند و زیر ۱۳ سال بودند اظهار داشت: هم اكنون در استان تهران دو مركز دولتی ماده ۱۶ به اسم اخوان و شفق محل نگهداری و درمان معتادان متجاهر هستند. ظرفیت مركز اخوان ۱۸۰۰ نفر و ظرفیت مركز شفق ۶۰۰ نفر است.
جوادی در ادامه از فعالیت ۵ مركز غیر دولتی نگهداری و درمان معتادان متجاهر در استان تهران اطلاع داد و اظهار داشت: هم اكنون ۴۵۳۵ نفر در مراكز تبصره ۲ بستری هستند و ۱۸۰۰ نفر هم در مراكز مبحث ماده ۱۶ نگهداری می شود. همچنبن بر مبنای تفاهمنامه مشترك با سپاه در مركز زیادیان ۴۰۰ نفر و در توافق با نیروی انتظامی هم در مركز مهر سروش ۶۰۰ نفر نگهداری می شوند.

به قول وی پنج هزار نفر معتاد هم در مركز فشافویه در حال درمان هستند.




1398/02/03
16:14:02
5.0 / 5
4239
تگهای خبر: بیمار , پزشك , درمان , دولت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳

لینک دوستان خاتون یار

خاتون یار

تگهای خاتون یار

khatoonyar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خاتون یار محفوظ است

خاتون یار خاتون یار

همه چیز درباره زنان