تاثیر یك داروی جدید بر كاهش حملات میگرن

تاثیر یك داروی جدید بر كاهش حملات میگرن

به گزارش خاتون یار نتایج یك مطالعه نشان می دهد، یك داروی جدید تولید شده، می تواند شمار حملات میگرن را در افراد مبتلا به نصف كم كند. این دارو نخستین درمان پیشگیرانه میگرن در 20 سال قبل به حساب می آید.


به گزارش روز جمعه گروه علمی ایرنا به نقل از روزنامه تلگراف، در این مطالعه محققان كالج «كینگ» لندن با انجام آزمایش هایی بر داروی
«ارنوماب» Erenumab متوجه شدند كه این دارو شمار حملات میگرن را به نصف كاهش می دهد؛ این دارو امید جدیدی برای مبتلایان به این سردرد ناتوان كننده است.
تزریق ماهی یك بار این دارو كه می تواند در خانه انجام شود، مولكول مغزی مرتبط با میگرن را مسدود می كند.
افراد زیادی در سراسر جهان به میگرن مبتلا هستند و علائم این بیماری می تواند بسیار شدید باشد بطوریكه تنها راه خلاصی از این درد و تهوع، دراز كشیدن در یك اتاق است.
به نظر می رسد كه این دارو، شمار روزهایی را كه خیلی از مبتلایان به میگرن بر اثر مبتلا شدن به این سردرد ناتوان كننده از دست می دهند، به نصف كاهش می دهد؛ این موفقیت را سازمان های خیریه آغاز یك تغییر واقعی برای مبتلایان به میگرن توصیف كردند.
دكتر 'پیتر گادسبای' استاد نورولوژی كالج كینگ لندن كه ریاست یك فاز (فاز III) این آزمایش بالینی را بر عهده داشت، اظهار داشت: به وضوح مشخص است كه مسدود كردن این مسیر می تواند تاثیر میگرن را كم كند.
وی اضافه كرد: نتایج نشان دهنده یك انتقال واقعی برای بیماران مبتلا به میگرن از درمان های ضعیف به یك درمان ویژه است كه به طرز خاصی طراحی شده است.
میگرن معمولا شامل سردرد شدید است و اغلب علائمی از قبیل تهوع و حساسیت به نور و صدا دارد. در زنان از هر پنج زن یك نفر و در مردان از هر 15 مرد یك نفر به میگرن مبتلا می شوند. تقریبا نیمی از تمام افراد مبتلا به میگرن رابطه فامیلی نزدیكی با یكدیگر دارند كه این مورد نشان داده است این بیماری می تواند ژنتیك باشد.


 

1396/09/10
23:06:19
5.0 / 5
4470
تگهای خبر: علمی , درمان , دارو , بیمار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳

لینک دوستان خاتون یار

خاتون یار

تگهای خاتون یار

khatoonyar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خاتون یار محفوظ است

خاتون یار خاتون یار

همه چیز درباره زنان