برابری جنسیتی و صیانت از حقوق بانوان، لازمه پیشرفت در صلح، امنیت و توسعه پایدار

برابری جنسیتی و صیانت از حقوق بانوان، لازمه پیشرفت در صلح، امنیت و توسعه پایدار

خاتون یار: دبیركل سازمان ملل به مناسبت روز جهانی زن اظهار داشت: برابری جنسیتی و حقوق بانوان در تحقق پیشرفت جهانی در حوزه های صلح، امنیت، حقوق بشر و توسعه پایدار اصلی ضروری می باشد.


به گزارش خاتون یار به نقل از ایسنا، همزمان با هشتم مارس و روز جهانی زن «آنتونیو گوترش» دبیر كل سازمان ملل متحد در پیامی به همین مناسبت گفت: در سال های اخیر پیشرفت های شایان توجهی در حوزه حقوق بانوان و نقش رهبری آنان در بعضی از بخش ها داشته ایم. هرچند، این دستاوردها تكامل و انسجام لازم را نداشته اند.
بگفته دبیر كل سازمان ملل، در اصل برابری جنسیتی مساله قدرت است. ما در جهانی مرد محور و با فرهنگی مرد محور زندگی می نماییم و حقوق بانوان تنها در موضوعات عینی در نظر گرفته می شود.
آنتونیو گوترش با اشاره به اینكه افزایش تعداد زنان تصمیم گیرنده، اصلی اساسی است، گفت: در سازمان ملل سعی شده تا این اصل به اولویتی فوری و ضروری تبدیل گردد. حالا ما از برابری جنسیتی در بین افرادی كه تیم های ما را در جهان هدایت می كنند، برخورداریم و تعداد قابل توجهی از زنان در بخش های ارشد مدیریتی در حال فعالیت هستند.
دبیر كل سازمان ملل اضافه كرد: با این وجود همچنان زنان در دستیابی و اعمال قدرت با مشكلات جدی روبرو هستند. همین طور در بعضی از كشورها مشاهده می شود با وجود كاهش نرخ قتل، آمار به قتل رسیدن زنان رو به افزایش است.
در پیام دبیر كل سازمان ملل آمده است: برای جبران عقب ماندگی در حوزه تحقق حقوق بانوان، لازم است تلاش ها برای حفاظت و ارتقای جایگاه حقوق بانوان، منزلت و نقش هدایت گر آنان دو برابر شود.
به گزارش خاتون یار به نقل از سایت اطلاع رسانی این سازمان، سازمان ملل متحد شعار «برابر بیندیش، هوشمندانه بساز و برای تغییر نوآوری داشته باش» را برای روز جهانی زن انتخاب نموده و نوآوری اجتماعی را اصلی مهم به منظور دستیابی به برابری جنسیتی برای زنان و دختران سراسر جهان می داند.



1397/12/18
15:02:58
5.0 / 5
4011
تگهای خبر: زنان , زندگی , سایت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴

لینک دوستان خاتون یار

خاتون یار

تگهای خاتون یار

khatoonyar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خاتون یار محفوظ است

خاتون یار خاتون یار

همه چیز درباره زنان