بیماری شبه آنفلوآنزا خطر سكته را بیشتر می كند

بیماری شبه آنفلوآنزا خطر سكته را بیشتر می كند

خاتون یار: پزشكان در دو بررسی جدید نشان دادند كه احتمال سكته مغزی سپس مبتلاشدن به آنفلوآنزا و بیماری شبه آنفلوآنزا بطور شایان توجهی بیشتر است.


به گزارش خاتون یار به نقل از ایسنا، هر ساله نزدیك به ۸۰۰ هزار نفر در آمریكا به سكته مغزی گرفتار می شوند كه عواملی چون وزن، سن، استعمال سیگار و سابقه خانوادگی همچون فاكتورهای خطرزای ابتلاء به این بیماری به حساب می آیند.
بررسی های جدید از آن حكایت می كند كه آنفلوآنزا و بیماری شبه آنفلوآنزا باز باید به این لیست اضافه شود.
هرچند این فرضیه كه عفونت آنفلوآنزا و بیماری شبه آنفلوآنزا خطر ابتلاء به سكته مغزی را بیشتر می كند سوژه جدیدی نیست. در سال ۲۰۱۵ میلادی سایت "مدیكال نیوز تودی" در گزارشی اعلام نمود كه خطر سكته مغزی در كودكانی كه به این عفونت خصوصاً دستگاه تنفسی فوقانی مبتلا شده باشند در مدت یك هفته شش برابر بیشتر است.
در سال ۲۰۱۸ میلادی اطلاعات پزشكی ۷۶۲ نفر از مردم اسكاتلند كه گرفتار سكته مغزی شده اند مورد بررسی قرار گرفت. متخصصان مشاهده نمودند خطر سكته مغزی در افرادی كه به عفونت های تنفسی مبتلا شده اند در مدت ۲۸ روز سپس آن بیشتر است. همچنین، گروهی از محققان آمریكایی به بررسی اطلاعات پزشكی ۳۰ هزار و ۹۱۲ نفر در فاصله سال های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ كه به سبب سكته مغزی تحت درمان قرار گرفته بودند، پرداختند.
به گزارش مدیكال نیوز تودی، متخصصان همین طور سابقه بستری شدن این افراد در بیمارستان به سبب آنفلوآنزا و بیماری شبه آنفلوآنزا را در مدت دو سال قبل از سكته مغزی مورد بررسی قرار دادند.
بگفته آنها سپس این بررسی ها مشاهده شد كه احتمال سكته مغزی ۱۵ روز سپس ابتلاء به آنفلوآنزا و بیماری شبه آنفلوآنزا نزدیك به ۴۰ درصد بیشتر بوده است.



1397/11/13
15:16:23
5.0 / 5
4260
تگهای خبر: بیمار , بیماری , پزشك , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵

لینک دوستان خاتون یار

خاتون یار

تگهای خاتون یار

khatoonyar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خاتون یار محفوظ است

خاتون یار خاتون یار

همه چیز درباره زنان