سرپرست وزارت بهداشت:

هزینه های كمرشكن درمان در كشور كاهش پیدا كرد

هزینه های كمرشكن درمان در كشور كاهش پیدا كرد

خاتون یار: سرپرست وزارت بهداشت با تاكید بر لزوم توجه همه سازمان های در رابطه با نظام سلامت به كنترل و جلوگیری از مبتلا شدن به بیماری های غیرواگیر اظهار داشت: در جهت طرح تحول سلامت هزینه های كمر شكن درمان كاهش پیدا كرد، داروهای بیماری های صعب العلاج تأمین شد و در جهت توسعه زیرساخت های درمانی گام برداشته شد.


به گزارش خاتون یار به نقل از ایسنا، دكتر سعید نمكی در همایش بزرگ مردمی كنترل و جلوگیری از سرطان با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در ۴۰ سال گذشته، اظهار داشت: در سال ۵۷، از هر هزار تولد زنده، ۱۳۰ نوزاد، پیش از یك ماهگی فوت می كردند، ۱۲۰ كودك از هر هزار كودك به یك سالگی نمی رسیدند و ۱۵۷ كودك هم به پنج سالگی نمی رسیدند.
سرپرست وزارت بهداشت اضافه كرد: در ۴۰ سال قبل از هر ۱۰۰ هزار زایمان، حداقل حدود ۲۴۵ زن از عوارض حاملگی و زایمان تلف می شدند.
نمكی تعداد پزشكان شاغل در ۴۰ سال قبل را ۱۴ هزار و ۷۰۰ پزشك خواند و اظهار داشت: در ۴۰ سال گذشته، پوشش واكسیناسیون در كشور حدود ۳۰ درصد بوده است و امروز به بركت انقلاب اسلامی و فعالیت های بزرگان سلامت به ۱۴۰ هزار پزشك كه پاسخگوی تمام مشكلات نظام عرضه خدمات سلامت هستند، رسیده است.
سرپرست وزارت بهداشت اضافه كرد: هم اكنون به پوشش صد در صدی واكسیناسیون در كل كشور رسیده ایم و میزان مرگ و میر ناشی از عوارض زایمان و حاملگی به ۱۹ در ۱۰۰ هزار و مرگ و میر كودك زیر یكسال حداكثر به ۱۳ در هر هزار تولد كاهش یافته است.
نمكی در ادامه به بیماری های غیرواگیر و شیوع آنها در جهان اشاره نمود و اظهار داشت: سرطان ها، حوادث جاده ای، بیماری های قلبی و عروقی، فشار خون و دیابت از مهم ترین عوامل مرگ و میر است.
وی با اشاره به كاهش چشم گیر ابتلاء به بیماری های واگیر و پیشگیری، كنترل و حذف این بیماری ها، اظهار داشت: خوشبختانه توانستیم با پوشش واكسیناسیون در كشور، بیماری های واگیر را حذف و كنترل نماییم و از بروز آنها پیشگیری نماییم.
بنابر اعلام وبدا، نمكی با تاكید بر لزوم توجه همه سازمان های در رابطه با نظام سلامت به كنترل و جلوگیری از ابتلاء به بیماری های غیرواگیر اظهار داشت: در جهت طرح تحول سلامت، هزینه های كمر شكن درمان كاهش پیدا كرد، داروهای بیماری های صعب العلاج تأمین شد و در جهت توسعه زیرساخت های درمانی گام برداشته شد.
سرپرست وزارت بهداشت افزود: آموزش سبك زندگی صحیح و تغییر شیوه زندگی در كاهش ابتلاء به بیماری های غیرواگیر مؤثر است و بدون تغییر شیوه زندگی ما نمی توانیم در مقابل بیماری هایی مثل سرطان مقاومت كنیم؛ چون كه بدون مشاركت مردم و خیرین حوزه سلامت مقابله با بیماری سرطان و درمان بیماران سرطانی كار مشكلی است.
نمكی با اشاره به همكاری و كمك های سازمان های مردم نهاد در كاهش آلام بیماران سرطانی، اضافه كرد: بعنوان سرباز كوچك نظام سلامت، دست خیرین و بزرگ مردان و زنان حوزه سلامت را میبوسم و پیمان می بندیم كه در كنار شما جز خدمت به مردم و حركت در جهت سلامت گام برنداریم.



1397/11/06
23:41:22
5.0 / 5
4299
تگهای خبر: بیمار , بیماری , پزشك , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱

لینک دوستان خاتون یار

خاتون یار

تگهای خاتون یار

khatoonyar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خاتون یار محفوظ است

خاتون یار خاتون یار

همه چیز درباره زنان