دستور سرپرست وزارت بهداشت برای پیشگیری از واردات تجهیزات پزشكی مشابه تولید داخل

دستور سرپرست وزارت بهداشت برای پیشگیری از واردات تجهیزات پزشكی مشابه تولید داخل

خاتون یار: سرپرست وزارت بهداشت در نامه ای به روسای دانشگاه های علوم پزشكی كشور ضمن تاكید بر پرهیز از سفارش و واردات هرگونه تجهیزات پزشكی و مواد مصرفی كه تولید مشابه داخل دارد، واردات این كالاها را سبب دلسردی صنعت گران و تولیدكنندگان داخلی خواند.


به گزارش خاتون یار به نقل از ایسنا و بنابر اعلام وبدا، در متن پیام دكتر سعید نمكی خطاب به روسای دانشگاه های علوم پزشكی سراسر كشور آمده است:
«بنا به گزارشات واصله، برخی از دانشگاه ها و دانشكده های علوم پزشكی باوجود وجود تجهیزات پزشكی ساخت داخل كه از نظر استانداردها باز تایید شده و مورد قبول می باشد، با مصوبه هیات امنا مبادرت به سفارش و خرید تجهیزات و مواد مصرفی وارداتی می نمایند.
ضمن احترام به كلیه اعضای محترم هیات امنای دانشگاه ها و دانشكده های علوم پزشكی كه بدون شك همگی از دلسوزان كشور هستند، اینگونه تصمیمات ضمن مغایرت با دستورات و سفارش های مقام معظم رهبری و رئیس جمهور محترم در پشتیبانی از تولیدات داخلی، موجب دلسردی صنعتگران و تولیدكنندگانی خواهد شد كه به سختی در امتداد خودكفایی كشور تلاش می نمایند.
پس از كلیه عزیزان تقاضا می شود با نظارت مستمر بر خریدهای مذكور، از سفارش و واردات هرگونه تجهیزات پزشكی و مواد مصرفی كه تولید مشابه داخل دارد به شدت پرهیز نمایند.
توفیق آن عزیزان را در كمك به تولید و اشتغال زایی كشور در كنار خدمت به مردم عزیزمان در عرصه سلامت از خداوند بزرگ آرزومندم.»



1397/11/04
13:32:52
5.0 / 5
4049
تگهای خبر: استاندارد , پزشك , سلامت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵

لینک دوستان خاتون یار

خاتون یار

تگهای خاتون یار

khatoonyar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خاتون یار محفوظ است

خاتون یار خاتون یار

همه چیز درباره زنان