چگونگی درمان یك سرطان شایع زنان

چگونگی درمان یك سرطان شایع زنان

خاتون یار: سرطان رحم از سرطان های شایع زنان بوده كه با تشخیص آن در مرحله اولیه و درمان موثر، شانس بهبود قطعی بالاتری دارد.


به گزارش خاتون یار به نقل از ایسنا، سرطان دهانه رحم یا سرطان گردن رحم، گونه ای از سرطان است كه از گردن رحم آغاز می شود؛ این بیماری به سبب رشد غیر طبیعی سلول به وجود آمده و می تواند در دیگر اعضای بدن گسترش یابد یا به آنها حمله كند. در ابتدای مبتلاشدن به این بیماری، معمولا نشانه ای بروز نمی نماید. نشانه های بعدی این بیماری شامل مواردی همچون خونریزی واژنی، درد لگن و... است.
شیما سجادی كارشناس رادیوتراپی با اشاره به اینكه پس از شناسایی سرطان، شیمی درمانی آغاز می شود، اظهار داشت: مقصود از شیمی درمانی، درمان بیماری از راه به كار بردن داروهای گوناگون است. ناگفته نماند كه استفاده از داروهای ضد سرطان یا شیمی درمانی یكی از طریق های درمان اینگونه توده ها بوده و می توان آنرا با روش های دیگری مثل جراحی و پرتودرمانی توام كرد.
وی با اشاره به اینكه در شیمی درمانی از داروهای ضد سرطان برای از بین بردن سلول های سرطانی استفاده می شود، اظهار داشت: این داروها موجب تخریب و اختلال در رشد سلول های سرطانی می شوند.
این كارشناس رادیوتراپی با اشاره به اینكه از سه روش بیمار سرطانی شیمی درمانی می شود، اضافه كرد: بیشتر داروهای ضد تومور را به یكی از سه طریق به بیمار می دهند كه شامل خوردن قرص یا كپسول، تزریق عضلانی و یا از طریق تزریق وریدی است.
سجادی با اشاره به اینكه طول مدت درمان بستگی به نوع تومور، دارو و واكنش بدن دارد، اظهار داشت: شیمی درمانی امكان دارد به صورت روزانه و هفتگی یا تزریقات ماهانه صورت گیرد. معمولا داروها را به ترتیبی به بیمار می دهند كه فاصله دو تزریق فرصت كافی برای رشد و ترمیم بافت ها و سلول های طبیعی لطمه دیده باشد و بدن بتواند تاب و توان طبیعی خودرا از نو به دست آورد.
این كارشناس رادیوتراپی با اشاره به عوارض جانبی شیمی درمانی، اضافه كرد: تهوع و استفراغ، ریزش مو، كم خونی و عفونت همچون این عوارض است. قارچ، امگا 3 و زردچوبه سه ماده غذایی معجزه آسا در زمان شیمی درمانی هستند كه سرعت بیشتری به بازسازی سلول ها می دهند.
همین طور سیما محمدی - كارشناس رادیوتراپی اظهار داشت: سرطان رحم ششمین سرطان شایع زنان بوده كه با تشخیص این سرطان در مرحله اولیه و درمان موثر، شانس بهبود قطعی بالاتری دارد كه یكی از موثرترین راه های درمان آن رادیوتراپی است.
وی با اشاره به اینكه درمان این بیماری از راه جراحی، رادیوتراپی و شیمی درمانی صورت می گیرد، اظهار داشت: اسهال، ریزش مو، تهوع و استفراغ، تورم، اختلال بلع و اختلالات ادراری باز از عوارض انجام رادیوتراپی است.
شیما رحمانی - كارشناس هوشبری باز اظهار داشت: بعضی از روش های سرطان دهانه رحم می تواند بر توانایی حاملگی تاثیر بگذارد و تاثیر درمان بر باروری بسته به نوع سرطان، مرحله سرطان و درمان آن متفاوت می باشد.
وی ادامه داد: برداشتن كامل رحم دو نتیجه برای زنان دارد؛ آغازین نتیجه قطع خونریزی ماهانه و دوم عدم امكان حاملگی پس از عمل است.
رحمانی تصریح كرد: زنان سپس برداشتن رحم، باید مراقبت های ویژه را رعایت نمایند.



1397/10/18
14:33:10
5.0 / 5
4257
تگهای خبر: بیمار , بیماری , دارو , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴

لینک دوستان خاتون یار

خاتون یار

تگهای خاتون یار

khatoonyar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خاتون یار محفوظ است

خاتون یار خاتون یار

همه چیز درباره زنان