روش بهره مندی از 30 خدمت غیرحضوری تامین اجتماعی

روش بهره مندی از 30 خدمت غیرحضوری تامین اجتماعی

خاتون یار: با اجرای طرح 3070 (که از نوزدهم آبان ماه نود و نه کلید خورد)، دوشنبه هر هفته برخی از خدمات پرمراجعه سازمان تامین اجتماعی، بدون نیاز به مراجعه حضوری و بوسیله ثبت درخواست در سامانه ارائه و در نهایت طرح در اسفندماه تکمیل شد و شمار خدمات غیرحضوری شده به 30 مورد رسید که به اذعان مسئولان سازمان تامین اچتماعی 70 میلیون از بار مراجعه 96 میلیونی به شعب تامین اجتماعی را می کاهد.


به گزارش خاتون یار به نقل از ایسنا، بمنظور استفاده از این امکان لازم است بیمه شدگان، بازنشستگان و کارفرمایانی که تا حالا در سامانه خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی ثبت نام نکرده اند، بوسیله نشانی eservices.tamin.ir و یا لینک مستقیم از سایت رسمی سازمان تامین اجتماعی به آدرس tamin.ir نسبت به ثبت نام و ثبت شماره حساب بانکی اقدام نمایند.
دریافت هدیه ازدواج تامین اجتماعی
در نخستین دوشنبه دیجیتالی طرح ۳۰۷۰، دو خدمت پرداخت کمک هزینه ازدواج و استعلام تحت تکفل بودن یا نبودن فرزندان اُناث بیمه شدگان غیرحضوری شد.
بر این اساس، از این پس بیمه شدگانی که ازدواج می کنند برای ستاندن کمک هزینه ازدواج نیاز به مراجعه و حتی نیاز به درخواست ندارند و ازدواج های ثبت شده و احراز شرایط به صورت سیستمی بوسیله تعامل با سامانه های ثبت احوال، انجام و همان روز پرداخت صورت می گیرد.
پرداخت هدیه ازدواج بدون درخواست و مراجعه برای کلیه بیمه شدگان الزامی مشمول دارای ۷۲۰ روز سابقه پرداخت حق بیمه ظرف پنج سال منتهی به تاریخ ثبت رسمی نخستین عقد دائم واریز خواهد شد و روند پرداخت غیرحضوری کمک هزینه ازدواج به بیمه شدگان این سازمان به این قرار است:
- بر این اساس، شناسایی بیمه شدگان حائزشرایط ماده (۸۵) قانون تامین اجتماعی و فرآیندهای مربوط به ثبت مشخصات، انجام محاسبات، صدور اسناد و ارسال به اداره کل امور مالی در سامانه متمرکز تعهدات کوتاه مدت برای واجدین شرایط که دارای شماره حساب و شماره تلفن همراه معتبر در سیستم هستند، در آخر هرماه به صورت هوشمند و بدون نیاز به مراجعه بیمه شده به واحد اجرائی صورت می پذیرد و مراتب نیز بوسیله پیامک به بیمه شده اعلام می شود.
- علاوه بر شیوه فوق، امکان ثبت اطلاعات مربوط به ازدواج توسط بیمه شده بوسیله سامانه خدمات غیرحضوری به آدرس اینترنتی eservices.tamin.ir برقرار است.
- افرادی که با وجود تکمیل اطلاعات شماره حساب و شماره تلفن همراه در سامانه خدمات غیرحضوری، در آخر ماه مربوطه، پیامک ثبت کمک هزینه ازدواج را دریافت نمی کنند، می توانند بوسیله مراجعه به آدرس اینترنتی مذکور از مسیر (منوی بیمه شدگان / حمایت های کوتاه مدت / درخواست کمک هزینه ازدواج) از علت عدم دریافت کمک هزینه ازدواج باخبر و در صورت اعتراض با ثبت درخواست پشتیبانی و بارگذاری تصاویر عقدنامه و صفحه ازدواج شناسنامه بوسیله منوی «افزودن تصاویر جدید» نسبت به ارائه درخواست و پیگیری های مربوطه اقدام نمایند.
حذف مراجعه فرزندان اناث مستمری بگیران با ثبت هوشمند خاتمه کفالت
حذف مراجعه فرزندان اناث مستمری بگیران با ثبت هوشمند خاتمه کفالت خدمت دیگری است که در هفته سوم اجرای طرح ۳۰۷۰ رونمایی گردید.
روش بهره مندی: ثبت هوشمند خروج از کفالت فرزندان (دختر) مستمری بگیران برمبنای اطلاعات دریافتی از ثبت احوال است.
مشمولان این خدمت نیز بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار فرزند دختر مستمری بگیران هستند.
ابلاغ الکترونیکی احکام مطالباتی تامین اجتماعی
در هفته دوم اجرای طرح ۳۰۷۰، ابلاغ الکترونیکی احکام مطالباتی رونمایی گردید. بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار کارفرمای تحت پوشش قانون تامین اجتماعی در کشور می توانند به سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان به آدرس http: //eservices.tamin.ir مراجعه کنند و از این خدمت برخوردار شوند.
توسعه خدمات الکترونیکی برای سازمان تامین اجتماعی و بیمه شدگان آن مزیت های فراوانی دارد و ضمن کاهش هزینه ها رضایتمندی مخاطبان را در پی دارد.
ابلاغ الکترونیکی احکام مطالباتی سازمان تامین اجتماعی که شامل اعلامیه، اخطاریه، اجرائیه، صورتحساب و... است.
الکترونیکی شدن ابلاغ مفاصاحساب واگذارنده و پیمانکار
الکترونیکی شدن ابلاغ مفاصاحساب واگذارنده و پیمانکار در سامانه خدمات الکترونیکی سازمان، برای کلیه پیمانکاران و واگذارندگان کار سراسر کشور از خدمات طرح ۳۰۷۰ است که در هفته سوم رونمایی گردید.
سالانه قریب به ۲۰۰ هزار مفاصاحساب صادر می شود و همچون دستاوردهای غیرحضوری شدن این طرح کاهش تردد غیرضروری کارفرمایان، افزایش امنیت اطلاعات سازمان است.
همین طور کارگاه ها به سبب استفاده از یک سامانه اختصاصی، امکان مشاهده مفاصاحساب های صادره در سامانه اختصاصی سازمان و حذف نیم میلیون مکاتبه غیرضروری درباب مفاصاحساب ها و اصالت سنجی آنهاست.
استعلام وضعیت دریافت مستمری و ارتباط بیمه ای بیمه شدگان
سرویس استعلام وضعیت مستمری و ارتباط بیمه ای خدمات دیگری هستند که در هفته سوم اجرای طرح ۳۰۷۰ رونمایی شدند.
برای دریافت این خدمات در گذشته، هر خدمت گیرنده بطور متوسط بیش از یک روز معطل می شده اما در این مدل مستمری بگیر درخواست غیر حضوری می دهد، گواهی وضعیت دریافت می کند و بعد می تواند آنرا رمزگذاری شده به هرجا خواست عرضه نماید.
حذف سالانه ۵۰۰ هزار مراجعه فرد سالمند به شعب، حذف سالانه حدود ۴۰۰ هزار مراجعه نیروی کار به شعب، جلوگیری از هدررفت یک میلیون نفر-ساعت نیروی کار، پیش بینی آزادسازی ۹۰ هزار نفر ساعت وقت پرسنل شعب، حذف کاغذ و هزینه چاپ، نگهداری و گردش یک میلیون سند از جریان ارائه خدمت و افزایش روانی و اعتبار اسناد و حذف کامل امکان جعل استعلام ها همچون مزیت های دیجیتالی شدن این خدمت است.
سرویس تکمیل سوابق کسری از ماه
سرویس تکمیل سوابق کسری از ماه از خدمات طرح ۳۰۷۰ است که در هفته سوم رونمایی گردید.
تا کنون هفت ایستگاه کاری باید طی می شد تا این خدمت ارائه شود؛ اما حالا این پروسه غیرحضوری انجام می شود. پیش بینی شده است حدود ۵۰۰ هزار متقاضی از این سرویس استفاده کنند و یک میلیون نفر ساعت از وقت نیروی کار ذخیره شود. همین طور ۱۵۰هزار نفر ساعت وقت پرسنل ذخیره و یک میلیون سند کاغذی حذف می شود.
ثبت نام غیرحضوری افراد تبعی توسط بیمه شده اصلی
ثبت نام غیرحضوری افراد تبعی توسط بیمه شده اصلی از دیگر خدمات طرح ۳۰۷۰ است که در هفته سوم رونمایی گردید.
حذف الزام مراجعه بیمه شده نیروی کار به شعب سازمان در پی ارائه این خدمت دستاورد مهمی است که از این پس محقق می شود.
انعقاد قرارداد ادامه بیمه بطور اختیاری
انعقاد قرارداد ادامه بیمه بطور اختیاری از خدمات طرح ۳۰۷۰ است که در هفته چهارم اجرا، رونمایی گردید.
بگفته رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تامین اجتماعی بر این اساس هر شخصی که دارای حداقل ۳۰ روز سابقه پرداخت حق بیمه و کمتر از ۵۰ سال سن داشته باشد می تواند درخواست بیمه اختیاری را ارائه نماید. قبلا کل پروسه حضوری بود که حالا کاملا غیرحضوری شده است.
سالانه بیش از ۷۰ هزار درخواست انعقاد قرارداد به تامین اجتماعی ارسال می شده که حالا با غیرحضوری شدن این خدمت، از بار مراجعات کم می شود.
نکته دیگر پرداخت آنلاین حق بیمه است. قبلا بیمه شدگان اختیاری و مشاغل آزاد باید حق بیمه را پرداخت می کردند و ۴۸ تا ۷۲ ساعت منتظر می ماندند تا وصولی صورت گیرد اما حالا با مساعدت بانک رفاه به محض اینکه بیمه شده بوسیله سامانه حق بیمه بپردازد و پول از حسابش برداشت شود، تاییدیه وصولی ارسال و بیمه شده استحقاق ارائه خدمات درمانی را می یابد.
تامین اجتماعی نزدیک به یک میلیون بیمه شده اختیاری فعال دارد که سالانه چهار تا هشت بار به شعب و کارگزاری ها مراجعه می کنند که از این پس دیگر نیازی به مراجعه حضوری نیست.
توافق غیرحضوری کارفرمایان برای ابلاغ احکام و مکاتبات الکترونیکی
کارفرمایان می توانند با پذیرش و تکمیل توافقنامه از خدمات غیرحضوری جدید سازمان در قالب ضوابط و مقررات جاری بهره مند شوند.
روش بهره مندی این خدمت: مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی/تکمیل و تایید توافقنامه است.
مشاهده جزئیات و گردش حساب بدهی
این خدمت شامل تمام کارفرمایان کارگاه های مشمول قانون تامین اجتماعی می شود و روش بهره مندی آن اینگونه است که فرد متقاضی باید بعد از ورود به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی، منوی کارفرمایان/مطالباتی کارگاه/مشاهده جزئیات محاسبه گردش حساب بدهی را انتخاب نماید.
اعتراض غیرحضوری کارفرما به بدهی اعلامی و تعیین اعلام زمان رسیدگی
این خدمت شامل تمام کارفرمایان کارگاه های مشمول قانون تامین اجتماعی می شود و روش بهره مندی آن اینگونه است که فرد متقاضی باید بعد از ورود به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی، منوی کارفرمایان/مدیریت بدهی/اعتراض را انتخاب نماید.
همین طور پرداخت غیرحضوری غرامت دستمزد ایام بیماری کرونا
پرداخت غیرحضوری غرامت دستمزد ایام بیماری به بیمه شدگان الزامی دارای تست کرونای مثبت صورت می گیرد.
بیمه شدگان شاغل در کارگاه های مشمول قانون تامین اجتماعی که مبتلا به کرونا شده اند می توانند از این امکان بهره مند شوند و برای این منظور باید بعد از مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری به منوی بیمه شدگان رفته و درخواست غرامت ایام بیماری را ثبت کنند.
پرداخت حق بیمه و احتساب دوران خدمت سربازی بعنوان سابقه بیمه
این خدمت شامل تمام افرادی است که خدمت سربازی خودرا سپری کرده و حداقل دارای دو سال سابقه پرداخت حق بیمه نزد این سازمان هستند. همین طور هم اکنون در ردیف بیمه پردازان سازمان تامین اجتماعی قرار دارند.(اعم از بیمه شدگان اجباری، اختیاری، بیکاری و...)
روش بهره مندی: مراجعه متقاضی به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی و ثبت درخواست احتساب سوابق ایام خدمت نظام وظیفه/پرداخت برخط حق بیمه مربوط است.
اخذ الکترونیکی درخواست و صدور هوشمند و ابلاغ مفاصاحساب
اما اول دی ماه، چهار سرویس جدید به این لیست اضافه گردید و ستاندن الکترونیکی درخواست و صدور هوشمند و ابلاغ مفاصاحساب برای پیمانکاران و واگذارندگان کار چهاردهمین خدمت از ۳۰ خدمتی است که مقرر است تا بهمن ماه غیرحضوری شوند. این سرویس از اول دی ماه بوسیله سامانه خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی قابل ارائه است.
روش بهره مندی نیز مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی، منوی کارفرمایان/واگذارندگان/پیمان های واگذارنده است.
ارتقای سامانه دریافت فهرست حق بیمه
ارتقای سامانه دریافت فهرست حق بیمه و فراهم شدن امکانات کنترلی برای کارفرمایان بمنظور اصلاح فهرست پیش از ارسال به مخاطبان، خدمت شماره ۱۵ در طرح ۳۰۷۰ است.
روش بهره مندی نیز مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی، منوی کارفرمایان/ارسال فهرست و کنترل هوشمند است.
انعقاد قرارداد بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد
دیگر خدمت غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی در قالب طرح ۳۰۷۰ انعقاد قرارداد بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد است.
بر این اساس تمامی افراد شاغل فاقد رابطه مزد بگیر با بیان شغلی که به آن اشتغال به کار دارند (به صورت خوداظهاری) و همین طور زنان خانه دار، دختران مجرد و دانشجویانی که در تاریخ انعقاد قرارداد بیمه، سن آنان ۵۰ سال تمام و یا کمتر باشد، چنانچه سن متقاضی بیش از ۵۰ سال تمام باشد در صورت دارا بودن سابقه پرداخت حق بیمه قبلی معادل مازاد سن ۵۰ سال، امکان انعقاد قرارداد بیمه میسر خواهد بود، مشمول این خدمت هستند.
روش بهره مندی نیز مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی، منوی بیمه شدگان/بیمه شدگان خاص/بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد است.
درخواست غیرحضوری کمیسیون پزشکی
خدمت هفدهم نیز که در قالب طرح ۳۰۷۰ افتتاح شد، درخواست غیرحضوری کمیسیون پزشکی است.
بیمه شده اصلی که به سبب ابتلاء به بیماری عادی و یا به سبب عوارض حاصل از حادثه ناشی از کار طبق گواهی پزشک معالج، عارضه آن غیرقابل علاج تشخیص داده شده است؛ فرزندان و یا پدر و مادر بیمه شده اصلی که بر اثر بیماری یا نقص عضو طبق گواهی پزشک معالج، براثر بیماری یا نقص عضو قادر به کار نباشند، شوهر بیمه شده اصلی که طبق گواهی پزشک معالج، مبتلا به بیماری غیرقابل علاج بوده و معاش وی توسط بیمه شده زن تامین گردد، مخاطبان این خدمت هستند.
روش بهره مندی نیز مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی، منوی بیمه شدگان/امور بیمه شدگان/گزینه درخواست کمیسیون پزشکی است.
پرداخت کمک هزینه مراسم ترحیم
پرداخت کمک هزینه مراسم ترحیم از تعهدات سازمان تامین اجتماعی به جامعه تحت پوشش است. دریافت این خدمت نیز غیرحضوری شده و پس از این نیازی به مراجعه مردم برای دریافت این کمک هزینه نخواهد بود.
کمک هزینه مراسم ترحیم مبلغ مقطوعی است که بمنظور تامین هزینه های مربوط به کفن و دفن بیمه شده به خانواده وی پرداخت می شود.
میزان مبلغ کمک هزینه مراسم ترحیم معادل یک ماه حداقل دستمزد زمان فوت است. بیمه شده و مستمری بگیر اصلی در صورت فوت همسر نیز از حمایت مذکور برخودار می شود.
فرد متقاضی باید بعد از ورود به سامانه خدمات غیرحضوری، از منوی بیمه شدگان، امور بیمه شدگان، کمک هزینه مراسم ترحیم را انتخاب نماید.
برقراری و پرداخت غیرحضوری بیمه بیکاری
بر این اساس، غیرحضوری شدن پرداخت بیمه بیکاری به مدلول عدم نیاز به مراجعه افراد به مراکز بیمه ای تامین اجتماعی برای تشکیل پرونده و ثبت درخواست است.
سامانه خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی با سامانه بیمه بیکاری وزارت کار متصل است و متقاضیانی که بعد از طی مراحل و تأیید ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شعب تامین اجتماعی معرفی می گردند برای دریافت مقرری بیمه بیکاری نباید به شعب تامین اجتماعی مراجعه کنند.
ستاندن درخواست کفالت
درخواست کفالت که در بیشتر موارد بین شعب مختلف انجام می شود و قبل از این فرآیندی پیچیده داشته است و علاوه بر غیرحضوری شدن، اصلاح پروسه نیز صورت گرفته است.
این خدمت برای کلیه بیمه شدگان و مستمری بگیرانی که متقاضی کفالت والدین/همسر بیمه شده زن(شوهر) هستند به صورت غیرحضوری ارائه می شود.
شرایط احراز: سن پدر ۶۰ سال تمام، سن مادر ۵۵ سال تمام، سن همسر بیمه شده زن از ۶۰ سال متجاوز باشد یا در موارد عدم احراز شرایط سنی، به تشخیص کمیسیون های پزشکی موضوع ماده ۹۱ قانون تامین اجتماعی از کارافتاده کلی باشند.
شرط دیگر آنست که تامین معاش والدین یا همسر بیمه شده زن به عهده بیمه شده یا مستمری بگیر باشد.
شرط دیگر نیز آنست که پدر، مادر یا همسر بیمه شده زن در زمان ارائه تقاضای کفالت بیمه شده یا مستمری بگیر تامین اجتماعی یا سایر صندوق های بیمه و بازنشستگی نباشد.
درخواست برقراری غیرحضوری مستمری بازماندگان
درخواست برقراری غیر حضوری مستمری بازماندگان برای کلیه بازماندگان حائزشرایط بهره مندی مزایای مستمری مربوطه خدمت دیگر غیرحضوری شده است.
روش بهره مندی بازماندگان واجد شرایط مستمری بگیران، بیمه شدگان متوفی می توانند با مراجعه به سامانه خدمات غیر حضوری سازمان تامین اجتماعی به آدرس es.tamin.ir و تکمیل فرم درخواست برقراری مستمری بازماندگان در سامانه از مسیر: منوی مستمری بگیران /مستمری بازماندگان / درخواست برقراری مستمری توسط بازماندگان اقدام نمایند.
تعهدنامه غیرحضوری فرزندان دختر بازماندگان درباب تداوم پوشش بیمه ای
خدمت شماره ۲۴ تعهدنامه غیرحضوری فرزندان دختر بازماندگان درباب تداوم پوشش بیمه ای و برای فرزندان دختر بازماندگانی است که مستمری والدین خودرا دریافت می کنند.
روش بهره مندی فرزندان دختر بازمانده که مستمری و مزایا بواسطه فوت والدین به آنان پرداخت می شود، می توانند با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی به نشانیes.tamin.ir و تکمیل فرم تعهدنامه و آدرس تعبیه شده در سامانه، در مسیر: منوی مستمری بگیران /مستمری بازماندگان / تعهدنامه فرزندان دختر درباب تداوم پوشش بیمه ای اطمینان حاصل کنند.
دریافت عکس از پایگاه سازمان ثبت احوال کشور بصورت غیرحضوری
خدمت دیگر دریافت عکس از پایگاه سازمان ثبت احوال کشور به صورت غیرحضوری است و کلیه بیمه شدگان و مستمری بگیران می توانند با بهره گیری از این سرویس نسبت به دریافت عکس خود و افراد تحت تکفل بدون مراجعه حضوری به واحدهای اجرائی تامین اجتماعی برای استفاده در فرایندهای درمانی و بیمه ای سازمان اقدام نمایند.
روش بهره مندی مراجعه بیمه شده و مستمری بگیر متقاضی به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی به آدرس es.tamin.ir/ بیمه شدگان خدمات نام نویسی / دریافت عکس از پایگاه ثبت احوال است.
دریافت گواهی پرداخت حق بیمه ساختمانی
دریافت گواهی پرداخت حق بیمه ساختمانی خدمت غیرحضوری شده دیگری است که مالکان و متقاضیان پروانه ساختمانی مشمول آن هستند.
روش بهره مندی مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی: منوی کارفرمایان دریافت گواهی پرداخت حق بیمه ساختمانی است.
تقسیط غیرحضوری و نظام مند بدهی های پیش از صدور اجراییه - ویژه پیمانکاران و کارفرمایان
خدمت شماره ۲۷ تقسیط غیرحضوری و نظام مند بدهی های پیش از صدور اجرائیه ویژه پیمانکاران و کارفرمایان است.
روش بهره مندی ورود به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی به آدرس es.tamin.ir/ کارفرمایان/ مدیریت بدهی ثبت درخواست تقسیط بدهی است.
پرداخت غیرحضوری حق بیمه کسری از ماه
خدمت بعدی پرداخت غیر حضوری حق بیمه کسری از ماه برای بیمه شدگان شاغل در کارگاههای تحت پوشش سازمان است که درخواست تکمیل سوابق بیمه ای کسری از ماه خودرا در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی ثبت کرده اند.

روش بهره مندی: مراجعه بیمه شدگان متقاضی تکمیل سوابق پرداخت حق بیمه به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی به نشانیes.tamin.ir /منوی بیمه شدگان / امور بیمه شدگان / پرداخت حق بیمه کسری از ماه است.
پرداخت برخط بدهی و احتساب آنی واریزی در حساب کارفرما- ویژه پیمانکاران و کارفرمایان
آخرین خدمت رونمایی شده پرداخت برخط بدهی و احتساب آنی واریزی در حساب کارفرما است که ویژه پیمانکاران و کارفرمایان است.
روش بهره مندی ورود به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی به نشانیes.tamin.ir/ کارفرمایان/ مدیریت بدهی ثبت درخواست پرداخت بدهی غیرحضوری است.




منبع:

1400/01/10
10:55:58
0.0 / 5
96
تگهای خبر: service , بازی , بیمار , بیماری
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲

لینک دوستان خاتون یار

خاتون یار

تگهای خاتون یار

khatoonyar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خاتون یار محفوظ است

خاتون یار خاتون یار

همه چیز درباره زنان