سخنگوی وزارت بهداشت مطرح كرد

تفاوت دنیای بعد از كرونا با پیش از آن

تفاوت دنیای بعد از كرونا با پیش از آن

به گزارش خاتون یار سخنگوی وزارت بهداشت ضمن اشاره به تفاوت دنیای بعد از كرونا با پیش از آن، اظهار داشت: روابط عمومی ها باید با سرعت، دقت و صراحت برای اعتمادسازی در میان مردم با هوشمندی و هنرمندی از انتشار شایعات نادرست در میان مردم كه در رگ های جامعه توسعه پیدا می كند و رگ ها را می بندد، نقش و رسالت خویش را انجام دهند.


به گزارش خاتون یار به نقل از ایسنا، سیما سادات لاری، در شانزدهمین دوره سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی که به صورت آنلاین و با مبحث تأثیر کرونا بر عملکرد روابط عمومی ها، برگزار شد، اظهار نمود: متفاوت می باشد. در این شرایط جدید روابط عمومی ها باید با استفاده از شیوه های جدید و نوآورانه برای تغییر نگرش، باور و رفتار مردم در مقابله با کرونا طرحی نو دراندازند.

وی ادامه داد: مبحث این سمینار تأثیر کرونا بر عملکرد روابط عمومی است. چند ماهی است که کرونا خیلی از ساختارهای اجتماعی و اقتصادی را دگرکون کرده و بیشتر از همه ارتباطات مردم را تحت تأثیر قرار داده و ارتباطات جامعه پزشکی با مردم، ارتباطات حکومت با مردم، ارتباطات رسانه ها با مردم و ارتباطات مردم با مردم را گرفتار تغییر کرده است.

وی افزود: نظام های سلامت در بحران کووید۱۹ راهی جز برقراری ارتباط موثر با مردم ندارند، روابط عمومی ها با پدیده نویی رو به رو شده اند که همه را غافلگیر کرده است، ازاین رو باید ما هم با شیوه های جدید با مردم ارتباط برقرار نماییم تا بتوانیم اثربخش باشیم و مردم را اقناع نماییم.

وی اظهار داشت: در شرایط نگران کننده کنونی که بیماری کووید۱۹ جان مردم را به خطر انداخته برقراری ارتباط موثر با مردم و عرضه اطلاعات درست و آگاهی بخش برای جلوگیری از این بیماری بسیار ضروری می باشد، طولانی شدن این پدیده در این ایام روابط عمومی ها را هم تحت تأثیر قرار داده، در عین حال فرصتی فراهم نموده تا روابط عمومی ها هم فراتر از تبلیغات و عرضه عملکرد سازمان یا یک شخص برای ارتقای جایگاه روابط عمومی گام های جدیدی بردارند.

سخنگوی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: با گذشت ماه ها از اپیدمی کرونا هنوز دانسته های ما درباره این بیماری در مقابل نادانسته های ما در کل جهان بسیار ناچیر است و البته انتشار اطلاعات نادرست از راه رسانه ها به مردم هم مشکل بزرگی است که باید برای آن چاره ای اندیشیده شود. روابط عمومی ها باید با سرعت، دقت و صراحت برای اعتمادسازی در میان مردم با هوشمندی و هنرمندی از انتشار شایعات نادرست در میان مردم که در رگ های جامعه توسعه پیدا می کند و رگ ها را می بندد، نقش و رسالت خویش را انجام دهند.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت اظهار داشت: اصلاح این رویه و افزایش اثربخشی روابط عمومی ها در این راه کاری نیست که یک شبه صورت گیرد، بحران کرونا هم آخرین بحرانی نیست که با آن مواجه هستیم. باید از تجارب گذشته درس بگیریم و برای آینده برنامه های جدیدی طراحی نماییم.

لاری اضافه کرد: وزارت بهداشت از آغاز اپیدمی کرونا و حتی پیش از آن برای جلوگیری از بیماری ها و آموزش شیوه های صحیح مقابله با ویروس اقدام نموده و اطلاع رسانی گسترده ای انجام داده است که شامل برگزاری نشست های خبری متعدد، تقویت ارتباط با رسانه ها و اقدامات فرهنگی و هنری است، اما هنوز راه درازی در پیش داریم.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، وی افزود: جهان امروز با پیش از کرونا تفاوت پیدا کرده است، کرونا روی همه ابعاد زندگی بشر تأثیر گذاشته است. امیدوارم با تمرکز بر نحوه درست مقابله با این ویروس برای اقناع مردم و تغییر نگرش و باور مردم همکاری کنیم؛ به صورتی که این تغییر نگرش و باور به تغییر رفتار در جامعه در راه پیشگیری و سلامت حرکت نماید.

گفتنی است، بعد از سخنرانی دکتر لاری در شانزدهمین دوره سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی، مراسم اعطای نشان های ویژه و لوح سپاس مدیران ارشد ارتباط گستر، مدیران و کارشناسان برتر روابط عمومی و حامیان، برگزار شده و نشان ویژه ارتباطات رسانه ای اثربخش به دکتر کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعطا شد.




منبع:

1399/08/21
22:35:22
5.0 / 5
469
تگهای خبر: بیمار , بیماری , پزشك , رفتار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۵

لینک دوستان خاتون یار

خاتون یار

تگهای خاتون یار

khatoonyar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خاتون یار محفوظ است

خاتون یار خاتون یار

همه چیز درباره زنان