نگران استفاده نوجوانان از شبكه های اجتماعی نباشید!

نگران استفاده نوجوانان از شبكه های اجتماعی نباشید!

به گزارش خاتون یار به صورت كلی شبكه های اجتماعی برای سلامت روان نوجوانان بد نیستند، اما باعث مشكلاتی در خواب و ورزش دختران نوجوان بیشتر از پسران می شوند.


به گزارش خاتون یار به نقل از ایسنا و به نقل از نیوساینتیز، راسل وینر از كالج دانشگاه لندن اظهار نمود: نباید نگران استفاده نوجوانان از شبكه های اجتماعی باشید، در واقع باید مراقب محتوای مورد استفاده و همینطور تاثیر آن بر ورزش و خواب نوجوانان بود.
وینر و همكارانش بعنوان بخشی از یك مطالعه بزرگ در مورد جوانان در انگلستان اطلاعاتی جمع آوری كردند و در بخشی از این مطالعه در سال 2013 مصاحبه ای با 12 هزار و 866 فرد با سنین 13 تا 14 سال انجام دادند، در سال 2014 حدود 11 هزار نفر مصاحبه شدند و در سال 2015 حدودا 10 هزار نفر باردیگر مصاحبه شدند.
در این مصاحبه ها شركت كنندگان در مورد سلامت روان همچون میزان خواب و فعالیت بدنی و همینطور تجربیات خود در مورد حمله سایبری پرسشنامه هایی را پر كردند. از هر فرد پرسیده شد كه چند بار از شبكه های اجتماعی، پیام رسانی یا سرویس های اشتراك عكس، همچون فیسبوك، توییتر، اینستاگرام، واتس اپ، بلك بری مسنجر، اسنپ چت، وبلاگ و یا هر چیز دیگر استفاده می نمایند.
این گروه دریافتند دخترانی كه به اندازه معمول از شبكه های اجتماعی استفاده می كردند تمایل بیشتری به زندگی داشتند و از زندگی راضی تر بودند و در مقابل افرادی كه بیش از حد از شبكه های اجتماعی استفاده می كردند مضطرب تر بودند.
وینر اظهار داشت: رسانه های اجتماعی لزوما مقصر نیستند و در واقع استفاده مكرر آنان باعث كم خوابی و عدم فعالیت می شود و یا نوجوانان را به قلدری تحریك می كند و بر زندگی آنان اثرگذار است.
میشل اوریلی از دانشگاه لستر در انگلیس می گوید: شبكه های اجتماعی هم اغلب نقش مثبتی در زندگی یك جوان دارند، اما برخی جوانان از جنبه های منفی شبكه های اجتماعی استفاده می نمایند.
تیم وینر الگوی مشابهی را در پسران مشاهده نكرد. به نظر می آید استفاده مكرر از شبكه های اجتماعی با پریشانی روانی بیشتر در پسران مرتبط می باشد و این امر بر خوشبختی یا رضایت آنان از زندگی تاثیر ندارد.
وی اظهار داشت: این نتایج برای همه دختران و پسران صادق نیست.
نیكلز در ادامه اظهار داشت: والدین نگران محتوای شبكه های اجتماعی و تاثیر آن بر خواب و فعالیت نوجوانان باشند و 10 ساعت خواب را برای نوجوانان سفارش كرد.



1398/05/25
11:20:48
5.0 / 5
3598
تگهای خبر: زندگی , سلامت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲

لینک دوستان خاتون یار

خاتون یار

تگهای خاتون یار

khatoonyar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خاتون یار محفوظ است

خاتون یار خاتون یار

همه چیز درباره زنان