تولید سلول های تخمك انسان با استفاده از سلول های خون

تولید سلول های تخمك انسان با استفاده از سلول های خون

خاتون یار: تهران - گروهی از محققان ژاپنی برای نخستین بار در جهان توانستند با استفاده از سلول های خون انسان، سلول های نابالغ تخمك را تولید كنند.


به گزارش روز دوشنبه گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری ساینس دیلی، در این تحقیقات ابتدا از سلول های خون انسان برای تولید سلول های بنیادی پرتوان تحریك شده كه قابلیت تبدیل شدن به انواع سلول ها را دارند، استفاده شد. در مرحله بعد، محققان این سلول ها را به درون یك تخمدان مصنوعی كه با استفاده از سلول های جنین موش در آزمایشگاه رشد داده شده بود، تزریق كردند تا سلول های بنیادی پرتوان به سلول های تخمك تبدیل شوند.
سلول های تخمك به دست آمده از این طریق نابالغ هستند و امكان باروری و تبدیل شدن به نوزاد انسان را ندارند. با این حال نتایج این تحقیقات راه را برای تولید كودك انسان با استفاده از محتوای ژنتیكی بستگان زنده یا مرده او هموار می كند. همینطور امكان تولید مثل را برای زوج های نابارور با استفاده از دی ان ای متعلق به خود آن ها فراهم می آورد.
اكنون محققان در تلاشند تا با استفاده از فرآیند مشابه سلول های اسپرم انسان را هم تولید كنند. همینطور تحقیقات خویش را برای تولید سلول های تخمك بالغ با قابلیت تولید مثل ادامه می دهند.
گزارش كامل این تحقیقات در نشریه Science انتشار یافته است.
علمی (6)**9259**1440


1397/07/03
14:32:05
5.0 / 5
4772
تگهای خبر: تحقیقات , علمی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳

لینک دوستان خاتون یار

خاتون یار

تگهای خاتون یار

khatoonyar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خاتون یار محفوظ است

خاتون یار خاتون یار

همه چیز درباره زنان