كشف ارتباط ویروس ها و بیماری های التهابی روده

كشف ارتباط ویروس ها و بیماری های التهابی روده

خاتون یار: تهران – مطالعات نشان داده است ویروس ها نقش مهمی در بیماری های التهابی روده مانند كولیت و بیماری كرون دارند.


به گزارش روز سه شنبه گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری مدیكال ساینس، محققان دانشگاه كلورادو ویروس های پروكاریوت (پیش هسته ای) باكتری خوار روده كه معمولا باكتیروفاژ (فاژ) نامیده می شوند را بررسی كردند. در زیست شناسی به موجودات زنده ای كه یاخته های آن هسته واقعی و غشای هسته ندارد، پروكاریوت یا پیش هسته ای گفته می گردد و باكتریوفاژها (باكتری خوارها) یا به اختصار فاژها، ویروس هایی هستند كه به باكتری ها حمله می كنند و آن ها را از بین می برند.
این مطالعه نشان داده است جمعیت باكتریوفاژها حین بیماری به صورت تصادفی تغییر می كند كه می تواند یك نشانه ژنتیكی برای تشخیص بیماری باشد.
مطالعات نشان داده است تعداد فاژها در مخاط روده در بیماری های التهابی افزایش می یابد و محققان احتمال می دهند فاژ ها نقش ناشناخته ای در بیماری های التهابی دارند. این مطالعه همینطور نشان داده است ویروس ها می توانند باكتری های مفید روده را از بین ببرند. مطالعاتی كه تا امروز صورت گرفته، بر باكتری ها تمركز داشته و نقش ویروس ها در سلامت روده كمتر مورد توجه قرار گرفته است.
با توجه به اینكه آنچه در موش ها دیده می گردد با آنچه در بیماری های التهابی روده در انسان وجود دارد سازگار است، این یافته می تواند به درمان های جدید بیماری های التهابی روده منجر شود.
نتایج این مطالعه در نشریه Nature Microbiology انتشار یافته است.
علمی**9259**1440


1397/05/03
14:41:36
5.0 / 5
4660
تگهای خبر: بیمار , بیماری , علمی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴

لینک دوستان خاتون یار

خاتون یار

تگهای خاتون یار

khatoonyar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خاتون یار محفوظ است

خاتون یار خاتون یار

همه چیز درباره زنان