فناوری هوش مصنوعی به درمان دیابت شتافت

فناوری هوش مصنوعی به درمان دیابت شتافت

خاتون یار: تهران- محققان دانشگاه واترلو در كانادا، با استفاده از فناوری رادار و هوش مصنوعی سیستمی طراحی كردند كه مبتلایان به دیابت را از گرفتن نمونه خون برای اندازه گیری میزان قند، بی نیاز می كند.


به گزارش روز پنجشنبه گروه علمی ایرنا از پایگاه خبری ساینس دیلی، این سیستم از فناوری رادار برای ارسال امواج رادیویی با فركانس بالا به خون و دریافت امواج بازگشتی استفاده می نماید. سپس این اطلاعات در اختیار یك نرم افزار قرار می گیرد كه با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.
این نرم افزار می تواند تغییرات گلوكز را بر مبنای تغییرات بیش از 500 خصوصیت امواج رادیویی، همچون مدت زمان موردنیاز برای بازگشت امواج، محاسبه كند. هم اكنون اطلاعات حاصل از الگوریتم های هوش مصنوعی به صورت بی سیم برای كامپیوتر ها ارسال می شود، اما هدف نهایی محققان توسعه یك فناوری یكپارچه مانند ساعت های هوشمند برای كنترل مستمر قند خون است.
محققان در آزمایشات اولیه این سیستم توانستند قند خون داوطلبان را با دقت 80 درصد روش های متداول كنونی اندازه گیری كنند. گام بعدی محققان بهینه سازی این سیستم به منظور اندازه گیری دقیق میزان گلوكز و دستیابی به اطلاعات با استفاده از پوست بیماران است كه باعث پیچیدگی بیش تر فرآیند اندازه گیری می گردد.
گزارش كامل این تحقیقات در نشریه International Journal of Mobile Human-Computer Interaction انتشار یافته است.
علمی*9259*1834


1397/04/08
15:33:55
5.0 / 5
4291
تگهای خبر: درمان , علمی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵

لینک دوستان خاتون یار

خاتون یار

تگهای خاتون یار

khatoonyar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خاتون یار محفوظ است

خاتون یار خاتون یار

همه چیز درباره زنان