معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده:

بنا بر اعلام مراجع، ازدواج كودك زیر 13 سال باطل است

بنا بر اعلام مراجع، ازدواج كودك زیر 13 سال باطل است

به گزارش خاتون یار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تاكید بر اینكه كوكان باید كودكی كنند، اظهار داشت: امیدواریم در هفته جاری پس از كش وقوس فروان لایحه پشتیبانی از كودكان و نوجوانان در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد.


به گزاش ایسنا، معصومه ابتكار در حاشیه بازدید از پارك علم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی زنجان، در جمع خبرنگاران، اظهاركرد: در صورت تصویب قانون پشتیبانی از كودكان و نوجوانان جنبه مهم فرهنگی و بازدارندگی داشته و اساسا بركات زیادی به همراه خواهد داشت.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تاكید بر توجه به حقوق كودكان كه سرمایه آینده هستند، اظهار داشت: كودكان حق دارند كودكی كنند. كودكی كه با حقوق فردی و اجتماعی خود آشنایی ندارد، نمی تواند وارد عقد شود؛ چونكه این امر نوعی ناپایداری را در زندگی كودك به وجود می آورد. در این رابطه كار فرهنگی مهم می باشد و باید توجه داشته باشیم كه دختران زیر 13 سال كودك شمرده می شود و تاكید ما در لایحه ارائه شده ممنوعیت ازدواج زیر 13 سال است كه خوشبختانه مراجع نیز آنرا باطل اعلام نمودند.
این مقام مسئول در ادامه به تدوین لایحه تامین امنیت زنان در مقابل خشونت اشاره نمود و اضافه كرد: این لایحه در كمیسیون حقوقی لولایح دولت در حال بررسی است و امیدواریم این لایحه هر چه زودتر در مجلس مطرح و مورد بررسی و تصویب قرار گیرد. در مقایسه در خیلی از كشورهای دیگر آمار كشور ما در حوزه همسرآزاری و كودك آزاری در ایران بالا نیست ولی قابل توجه است و می تواند نگران كننده باشد در این زمینه باید كار فرهنگی كرد.
ابتكار در بخش دیگری با اشاره به بازدید از بند نسوان زندان زنجان، اظهار داشت: در این بازدید با مشكلات زنان آشنا شدیم و خوشبختانه آرسیدگی به موضوعات می شود. برخی از زنان امكان استفاده از دستبند و پابند الكترونیك دارند و خوشبختانه سوژه تفاهم نامه با قوه قضائیه در این رابطه است و امیدواریم در ابعاد مختلف اجرایی شود. همین طور اشتغال زنان زندانی بعد از آزادی نیز مدنظر ماست كه باید به این مساله نیز توجه ویژه ای شود.




منبع:

1398/07/14
14:24:08
5.0 / 5
4210
تگهای خبر: خانواده , دولت , زنان , زندگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۵

لینک دوستان خاتون یار

خاتون یار

تگهای خاتون یار

khatoonyar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خاتون یار محفوظ است

خاتون یار خاتون یار

همه چیز درباره زنان