تشكیل پویش منهای فقر در كمیسیون حقوق بشر كانون وكلای مركز

تشكیل پویش منهای فقر در كمیسیون حقوق بشر كانون وكلای مركز

به گزارش خاتون یار همزمان با برگزاری نشست «مِنهای فقر» با مبحث واكاوی حقوق محرومان در پرتو نظام حمایت اجتماعی كه به وسیله كمیسیون حقوق بشر كانون وكلای دادگستری مركز برگزار شد، پویش «مِنهای فقر» با هدف فراخوان همكاری نهادهای مدنی جهت اشتراك گذاری ایده ها و راهكارهای فقرزدایی و پشتیبانی از حقوق محرومان شروع به كار كرد.



به گزارش خاتون یار به نقل از ایسنا، در تشریح اهداف این پویش آمده است: «شناسایی و تحقق حقوق محرومان متضمن تثبیت حكمرانی همگرایانه و همكارانه دایر بر نقش آفرینی حوزه عمومی غیر دولتی و مشاركت جویی بازیگران مدنی فعال در زمینه محرومیت زدایی است. مفاد اصول سوم و چهل و سوم قانون اساسی این انتظار را بوجود می آورد كه دولت ها سیاست های حمایتی، جبران ساز و اثربخشی را به منظور فقرزدایی اتخاذ كنند.

تنظیم گری با راهبرد ایجاد رفاه و تامین نیازهای اساسی به نحوی كه شهروندان بدون دغدغه معاش، امكان خودشكوفایی و رشد و تعالی را داشته و محتاج مقدمات حق حیات نباشند یك حق - مطالبه است.

وكلای دادگستری بعنوان اعضای دیرینه ترین نهاد مدنی ایران، رسالت اجتماعی پشتیبانی از حقوق محرومان را درك نموده و خوانشی تأمین گرایانه از سیاستگذاری عمومی در زمینه دهك های پایین و محرومان در معرض نقض حقوق رفاهی را مطالبه می كنند.

بر این مبنا، فعالان مدنی می توانند نقطه نظرات و ایده های خود در مورد رفع فقر و پشتیبانی از حقوق محرومان را از راه روابط عمومی كانون وكلا با ایمیل pr.icbar.ir@gmail.com در بین بگذارند.

متعاقباً جمع بندی این نقطه نظرات طی گزارشی راهبردی از جانب كمیسیون حقوق بشر كانون وكلا انتشار عمومی خواهد یافت.»




1398/06/09
22:08:59
5.0 / 5
4273
تگهای خبر: دولت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳

لینک دوستان خاتون یار

خاتون یار

تگهای خاتون یار

khatoonyar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خاتون یار محفوظ است

خاتون یار خاتون یار

همه چیز درباره زنان