افزایش وام ضروری بازنشستگان كشوری به 7 میلیون تومان

افزایش وام ضروری بازنشستگان كشوری به 7 میلیون تومان

به گزارش خاتون یار سرپرست صندوق بازنشستگی كشوری اعلام نمود: وام ضروری بازنشستگان در دوره جدید از ۵ به ۷ میلیون تومان افزایش خواهد یافت.


به گزارش خاتون یار به نقل از ایسنا، نعمت الله ایزدی در مراسم روز خانواده و تكریم بازنشستگان كه به مناسبت ۲۵ ذی الحجه و با حضور نمایندگان بازنشستگان كشوری، بازنشستگان برگزیده ملی و مدیران صندوق بازنشستگی كشوری در تهران برگزار شد، با بیان این خبر، اظهار داشت: وام ضروری بازنشستكان با بودجه ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به ۴۰۰ هزار نفر از متقاضیان واجد شرایط پرداخت می شود.
وی با اشاره به اینكه بانك صادرات بعنوان بانك اصلی و كارگزار فعالیت های بانكی با صندوق بازنشستگی كشوری همكاری مستمر دارد، اضافه كرد: طی روزهای گذشته مذاكرات زیادی با بانك صادرات در ارتباط با پرداخت وام ضروری بازنشستگان تحت پوشش این صندوق انجام شده است.

ایزدی با تاكید بر اینكه سرپرستی صندوق بازنشستگی كشوری را برای مدتی كوتاه برعهده گرفته است و در عین حال مسئولیت هیئت مدیره این صندوق را هم بر عهده دارد، اظهار داشت: سبب افتخار است كه روز خانواده و تكریم بازنشستگان در همین دوره كوتاه مسئولیت بنده قرار گرفته امیدواریم كه بعد از این دوره، مدیر شایسته ای در صندوق مستقر شود و مثل گذشته و بهتر از قبل به بازنشستگان خدمت كند.

وی با اشاره به اینكه در طول دوران كوتاه برعهده گرفتن مسئولیت سرپرستی صندوق، ملموس تر از گذشته مسائل بازنشستگان را درك كرده است، اضافه كرد: همه تلاش و هم و غم دوستان ما در هیات مدیره و ستاد و صف صندوق بازنشستگی این است كه به ارتقای این صندوق و بالابردن ظرفیت هایش كمك نماییم و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نكنیم و این خدمات را به صورت حداكثری انجام دهیم.

ایزدی در پاسخ به پرسش یكی از بازنشستگان درباره تمدید قرارداد بیمه تكمیلی درمان اظهار داشت: با بیمه تكمیلی تفاهم كرده ایم تا زمان انعقاد قرارداد جدید هیچگونه تاخیر و تعویقی در پذیرش اسناد و مدارك عزیزان تحت پوشش وجود نداشته باشد و همه كارهایی كه تابحال در چارچوب قرارداد انجام می شده ادامه یابد.

وی خاطرنشان كرد: قرارداد جدید بیمه تكمیلی درمان هم بزودی و انشالله در همین ماه منعقد می شود و از این حیث هیچ گونه نگرانی و مشكلی وجود نخواهد داشت.

به گزارش اداره كل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی كشوری، سرپرست صندوق بازنشستگی كشوری در ادامه با اشاره به اینكه در مراكز استان ها و شهرستان ها از راه خانه های امید به بازنشستگان خدمت رسانی های مختلفی انجام می شود و این مراكز مورد اقبال بازنشستگان است، اضافه كرد: متأسفانه تابحال در تهران مركزی برای فعالیت فرهنگی مستمر برای بازنشستگان نداشته ایم. با عنایت به بزرگی و جمعیت تهران از اعضای هیئت مدیره خواهش كردیم تا بتوانیم در تهران هم مركزی برای فعالیت های اجتماعی و فرهنگی بازنشستگان تهرانی درنظر بگیریم كه با این پیشنهاد موافقت شد.
ایزدی اظهار داشت: در تدارك خواهیم بود تا محل مناسبی را برای این كار تجهیز و طراحی نماییم تا بازنشستگان تهرانی هم از وجود خانه امید بی بهره نمانند.

در بخش دیگری از این مراسم، خدیجه عراقی دشتی، نماینده بازنشستگان و كانون های بازنشستگی هم با اشاره به سه دغدغه اصلی بازنشستگان اظهار داشت: حقوق و معیشت، بیمه و درمان و مباحث اجتماعی و فرهنگی مهم ترین دغدغه های بازنشستگان هستند.

وی با اشاره به اینكه فاصله حقوقی بازنشستگان دهه های گذشته با هم ترازان آنها در سال های اخیر، تفاوت در دریافتی های بازنشستگان دستگاه های مختلف و تفاوت در دریافتی بازنشستگان با شاغلین هم تراز جزو مهم ترین نگرانی های مالی بازنشستگان است، اضافه كرد: شرایط اقتصادی سبب شده است تا بیشتر از پیش نیازمند تمهیدات و برنامه ریزی های عاجل برای بازنشستگان باشیم.

عراقی دشتی در ادامه با بیان پیشنهادهای بازنشستگان اظهار داشت: اجرای كامل قانون مدیریت خدمات كشوری، اعمال ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات كشوری، اعطای مطالبات سنوات گذشته بازنشستگان، تعدیل نابرابری موجود بین بازنشستگان و شاغلین، اعمال همسان سازی یا مناسب سازی حقوق و بودجه سالیانه، ایجاد بیمه تكمیلی با پوشش حداكثری، پی گیری كمك های رفاهی همچون شاغلین، تصویب و ابلاغ آئین نامه شأن و منزلت بازنشستگان، ایجاد زمینه هایی برای حضور پررنگ و پرفایده در صحنه های مختلف و ایجاد تشكل ها و انجمن هایی برای حضور فعال بازنشستگان در جامعه ازجمله پیشنهادهای بازنشستگان برای كم كردن از مشكلات و افزایش رضایت در بین بازنشستگان كشوری است.

در انتها این مراسم از ۹ نفر از بازنشستگان برگزیده ملی در حوزه های مختلف شامل ایثار و مقاومت، فعالیتهای دانشگاهی و پژوهشی، كارآفرینی، محیط زیست، فرهنگ و هنر قدردانی و تجلیل شد.




1398/06/07
14:06:55
5.0 / 5
4108
تگهای خبر: خانواده , خدمات , درمان , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳

لینک دوستان خاتون یار

خاتون یار

تگهای خاتون یار

khatoonyar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خاتون یار محفوظ است

خاتون یار خاتون یار

همه چیز درباره زنان