معاون دانشگاه علوم پزشكی ابن سینای همدان:

۴۰ درصد جمعیت ایران در سال ۲۰۲۰ پیر خواهد شد

۴۰ درصد جمعیت ایران در سال ۲۰۲۰ پیر خواهد شد

به گزارش خاتون یار معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی ابن سینای همدان اظهار داشت: ۴۰ درصد جمعیت ما در سال ۲۰۲۰ پیر خواهند بود.


به گزارش خاتون یار به نقل از ایسنا، دكتر رشید حیدری مقدم در آئین اختتامیه و تجلیل از فعالان عرصه سلامت استان همدان اظهار نمود: با كاهش ازدواج و موالید زنگ خطر افزایش جمعیت پیر به صدا درخواهد آمد كه تلاش می نماییم جمعیت ما به سلامت به مرحله پیری و میان سالی برسد.
وی به عوارض كم تحركی در جامعه اشاره نمود و اظهار داشت: كم تحركی معادل كشیدن ۲۰ نخ سیگار عوارض دارد.
حیدری مقدم اضافه كرد: حالا زیرساخت های سلامت استان در بخش های نرم افزاری و سخت افزاری فراهم شده و اگر كسی بخواهد در ساختار دانشگاه فعالیت كند باید در حوزه نرم افزاری وارد شده و ایده را به ثروت تبدیل كند.
وی با اشاره به اینكه بیشتر از ۵۰۰ پروژه در حوزه بهداشت در سطح استان همدان ساخته شده است، عنوان كرد: اولین گروه دانشجویان خارجی در ایام اخیر توسط دانشگاه علوم پزشكی ابن سینای همدان جذب شده و امیدواریم بر این تعداد افزوده شود.
حیدری مقدم با تاكید بر اینكه كل روستاهای استان صددرصد به سامانه سیب متصل هستند و تنها در شهرستان های ملایر و نهاوند در بخش شهری كم كاری وجود داشته، خاطرنشان كرد: خوشبختانه توانسته ایم از ابتلای افراد به بیماری های واگیردار پیشگیری نماییم و الان به جایی رسیده ایم كه دغدغه ما بیماری های غیر واگیر است.

وی با اشاره به اینكه استراتژی مهم ما توجه به حوزه بهداشت است، تاكید كرد: دغدغه ما كاهش مصرف قند و نمك در نان افراد است كه در این راه میزان نمك موجود در نان را از ۱.۸ درصد به ۱ درصد رسانده ایم.
حیدری مقدم با اشاره به اینكه خود مراقبتی خط مقدم جبهه سلامت است چون كه ۷۰ درصد سلامت جامعه مرهون همین مسأله است، اظهار داشت: هزینه بهداشت و درمان در كشور ما زیاد است اما اگر بتوانیم خود مراقبتی را مدیریت نماییم بخشی از مشكلات مردم برطرف خواهد شد.




1398/02/08
11:28:18
5.0 / 5
4118
تگهای خبر: بیمار , بیماری , پزشك , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳

لینک دوستان خاتون یار

خاتون یار

تگهای خاتون یار

khatoonyar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خاتون یار محفوظ است

خاتون یار خاتون یار

همه چیز درباره زنان