فرزندان نسل هزاره چه كسانی هستند؟

فرزندان نسل هزاره چه كسانی هستند؟

خاتون یار: یك كارشناس و مشاور خانواده با اشاره به اینكه جهان از سال 2هزار با پدیده ˮنسل هزارهˮ روبه رو شده است، اظهار داشت: فرزندان ˮنسل هزارهˮ بر طبق فضای مجازی ادبیات خاصی را برای خود طراحی نموده اند كه همین مسئله موجب شكاف بین نسلی شده است، پس سفارش می شود نسل گذشته با بهره گیری از ادبیات فضای مجازی، زبان نسل هزاره را بیاموزد.


شكوفه اویار حسینی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینكه بر طبق تحقیقات و پژوهش های انجام گرفته درباره فضای مجازی، جهان از سال 2هزار با پدیده نسل هزاره روبه رو شده است، اضافه كرد: در سراسر دنیا فرزندانی كه از سال 2 هزار و در ایران افرادی كه در دهه 70 متولد شده اند، "نسل هزاره" هستند.
وی با اشاره به اینكه فرزندان "نسل هزاره" دارای خصوصیات ویژه ای هستند، اضافه كرد: سرعت تایپ این نسل بسیار سریع تر از نسل های قدیمی است، آنها به جای اینكه هیجان را در صورت افراد ببینند در علامت های صورتكی می خوانند و پیام هایشان را به صورت نوشتاری به افراد انتقال می دهند. این نسل افراد صلح طلب و اهل معامله ای هستند كه در لحظه زندگی می كنند و به آینده هم اهمیتی نمی دهند.
بنا بر اظهارات این كارشناس مشاور خانواده، ارتباطات بدنی و زبانی نسل هزاره به ارتباطات مجازی، نوشتاری و لمسی تبدیل گشته است؛ به طوریكه با پیام های مجازی و هیجان خوانی با افراد ارتباط برقرار می كنند.
اویار حسینی افزود: فرزندان "نسل هزاره" بر طبق فضای مجازی ادبیات خاصی را برای خود طراحی نموده اند، همین مسئله موجب شكاف بین نسلی شده است. ایجاد این شكاف در رفتار فرزندان و والدین بروز پیدا كرده و در نهایت سبب اضطراب، درگیری و خشونت والدین می شود. تحقیقات نشان داده بر عكس آن چیزی كه رسانه ها گفته اند كه "خانواده ها باید فرزندان را از فضای مجازی دور كنند"، بهتر است نسل گذشته زبان نسل هزاره را بیاموزد تا بتواند با آنها ارتباط برقرار كند.
بگفته این كارشناس مشاور خانواده، در خانواده هایی كه مادربزرگ و پدربزرگان در فضای مجازی حضور دارند، نوه های آنها با آنها راحت تر ارتباط برقرار می كنند.
وی با اشاره به اینكه ارتباط كلامی بین خانواده ها در حال تضعیف است، به جوانان سفارش كرد كه روزهایی را بدون تكنولوژی و با فعالیت های سرگرم كننده سپری كنند و این مساله را در برنامه ریزی هفتگی خود مد نظر قرار دهند. همین طور بهتر است برای تقویت زبان خانواده هم جوانان و هم نسل گذشته برای برقراری ارتباط گام بردارند.



1398/01/16
16:08:40
5.0 / 5
4165
تگهای خبر: تحقیقات , تكنولوژی , رفتار , زندگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳

لینک دوستان خاتون یار

خاتون یار

تگهای خاتون یار

khatoonyar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خاتون یار محفوظ است

خاتون یار خاتون یار

همه چیز درباره زنان