عوارض روانی مسمومیت سریالی دانش آموزان

عوارض روانی مسمومیت سریالی دانش آموزان

به گزارش خاتون یار، روانشناس و استاد ممتاز دانشگاه تهران با تأکید بر این که نتایج روانشناختی و اجتماعی مسمومیت های سریالی دانش آموزان در مدارس صدها برابر بیش از مشکل به وجود آمده است، اظهار داشت: این پدیده حساسیت ها را بیشتر کرده است و بدین جهت باید کادر مدرسه با همکاری اولیاء و مربیان و بوسیله همدلی، آرامش را در دانش آموزان نهادینه کنند.



غلامعلی افروز در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به نگرانی خانواده ها و دانش آموزان نسبت به مسمومیت های سریالی دانش آموزان در مدارس، اظهار داشت: این پدیده عصبانیت، تعارض، افسردگی، پریشانی، کوفتگی فکری و ذهنی را برای دانش آموزان و خانواده ها به همراه آورده است، بدین جهت باید کاری نماییم تا خانواده ها احساس آرامش کنند و همدلانه در کنار معلمان به کاهش اضطراب دانش آموزان کمک کنند.

وی هشدار داد: نتایج روانشناختی این قضیه جدی است. می توان گفت اساسا اختلال پیش آمده یک مساله روانشناختی و زیستی است که حتی اگر یکی دو نفر از دانش آموزان در هر مدرسه ای درگیر آن شده باشند موجب می شود باقی دانش آموزان و خانواده ها متاثر ازآن شوند.

این استاد ممتاز دانشگاه تهران در عین حال اشاره کرد: هم اکنون خانواده ها متاثر شده اند و ترسها و نگرانی هایی دارند. البته این که بگوییم بیمارستانها پر شده از دانش آموزان اغراق است و معاندین نظام همین را می خواهند. این که بعضی می گویند کار خود دولت می باشد چون نمی خواهد دختران مدرسه روند هم اشتباه است. ۷۰ درصد دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد ما در رشته های مختلف را خانم ها می سازند. حدود ۶۰ درصد معلمان آموزش وپرورش زنان هستند و کسی نمی تواند به جمهوری اسلامی این تهمت را بزند که برای خانم ها محرومیت آموزشی می خواهد.

وی اضافه کرد: مدرسه حق تمام دانش آموزان است. سهم حضور دختران ما در دانشگاه به نسبت جمعیت کشور از آمریکا و انگلستان بیشتر است. نسبت حضور خانم ها در دانشگاه های ایران از نسبت حضور زنان در دانشگاه های انگلستان، فرانسه، آمریکا و استرالیا و نیز به نسبت جمعیت این کشورها بیشتر است. در کمتر کشوری این نسبت را پیدا می نماییم. قریب به دو برابر انگلستان، دانشجوی زن در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و نیز دکترا به نسبت جمعیت کشور داریم و این افتخار ما است.

افروز در ادامه به بیان نکات روانشناختی برای آرامبخشی دانش آموزان پرداخت و اظهار داشت: معلمان باید با مدیر همراهی و همدلی کنند. برای مثال هر مدرسه می تواند والدین و دانش آموزان را دعوت کند و برای آنها توضیح دهند که چنین اتفاقی در کشور رخ داده و برای جلوگیری از رخداد آن در مدرسه مذکور چه اقداماتی لازم است صورت گیرد. از آنجائیکه تاثیر این پدیده بیشتر روانشناختی است، ارائه این توضیحات و همدلی بین اولیاء و مربیان آرامش را به وجود می آورد.

این روانشناس با اشاره به نزدیکی عید نوروز و لزوم حاکم شدن آرامش درون خانواده ها، متذکر شد: توضیحات یاد شده باید با کلام زیبا و امید آفرین به والدین و دانش آموزان بیان شود. اولیاء و مربیان با آرامش با دانش آموزان صحبت کنند تا اضطراب دانش آموزان از بین برود.






منبع:

1401/12/21
10:54:29
0.0 / 5
307
تگهای خبر: آموزشی , بیمار , خانواده , دولت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۲

لینک دوستان خاتون یار

خاتون یار

تگهای خاتون یار

khatoonyar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خاتون یار محفوظ است

خاتون یار خاتون یار

همه چیز درباره زنان