روش های افزایش انرژی در مبتلایان به كم كاری تیروئید

روش های افزایش انرژی در مبتلایان به كم كاری تیروئید

خاتون یار: افراد مبتلا به كم كاری تیروئید احساس می كنند كه از توان كافی برای انجام كارهای روزمره برخوردار نیستند.


به گزارش خاتون یار به نقل از ایسنا، تیروئید غده درون ریز كوچكی در جلوی گردن است كه هورمونهای تنظیم كننده سوخت و ساز را ترشح می كند. زمانیكه این غده میزان كافی از هورمون های موسوم به T۳ و T۴ را تولید نكند، بدن قادر به تولید انرژی مورد نیاز از غذای مصرفی نیست. در نتیجه میزان سوخت و ساز كاسته می شود. در این شرایط فرد احساس خستگی و حتی فراموشكاری دارد. همین طور ممكنست روند افزایش وزن آغاز شود.
در این شرایط راهكارهای تقویت انرژی سفارش می شود كه سایت healthguides به موارد زیر برای این منظور اشاره كرده است:
ورزش ایروبیك: ورزش ایروبیك جدا از اثربخشی بر بیماری كم كاری تیروئید برای سلامت بدن مفید می باشد. انجام این حركات ورزشی كمك می نماید تا وزن مازاد بدن كاهش پیدا كند. همین طور انجام ورزش های تقویت نمایند قلب و عروق موجب تولید هورمون اندورفین می شود كه خلق و خو را بهبود می دهد.
وزنه زدن: انجام تمرینات قدرتی به شكل گیری و حفظ توده عضلانی در بدن كمك می نماید. كارشناسان انجام تمرینات قدرتی را در كنار ورزشهای قلبی- عروقی سفارش می كنند.
دقت در دوز داروی مصرفی: پزشكان معمولاً داروی لووتیروكسین را برای افراد مبتلا به كم كاری تیروئید تجویز می كنند. این دارو جایگزین میزان هورمون T۴ است كه غده تیروئید قادر به تولید آن نیست. بگفته پزشكان انجمن تیروئید آمریكا با مصرف دوز صحیح دارو علایم این بیماری كاهش یافته یا حتی از بین می رود.
بهبود رژیم غذایی: برای مبتلایان به این اختلال تیروئیدی مصرف رژیم غذایی سرشار از میوه ها، سبزیجات، غلات و حبوبات سفارش می شود. همین طور لازم است لبنیات كم چرب جایگزین نوع پرچرب آن شود.
نوشیدن میزان آب بیشتر: زنان باید ۹ فنجان آب و مردان حدود ۱۳ فنجان آب در طول روز مصرف كنند. هرچند لازم است در صورت انجام حركات ورزشی یا گرمای هوا مصرف آب بیشتری داشته باشیم.
چرت زدن كوتاه: چرت زدن كوتاه در طول روز می تواند میزان انرژی از دست رفته بدن را جبران كند. ۲۰ دقیقه خواب احساس خستگی را از بین برده اما خوابیدن بیشتر از این سفارش نمی گردد برای اینكه سبب احساس گیجی می شود.
تحرك داشتن: نیازی به رعایت برنامه ورزشی كامل نیست و پیاده روی كوتاه مدت نیز كمك می نماید تا فرد احساس سرزندگی داشته باشد. همین طور بالا و پایین رفتن از پله ها بجای استفاده از آسانسور سفارش می شود. این كار به گرم شدن بدن كمك می نماید برای اینكه افراد مبتلا به كم كاری تیروئید ممكنست تحمل سرما را نداشته باشند كه دلیل آن پایین بودن سرعت سوخت و ساز است.




منبع:

1398/09/13
15:45:11
5.0 / 5
3390
تگهای خبر: بیمار , بیماری , پزشك , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵

لینک دوستان خاتون یار

خاتون یار

تگهای خاتون یار

khatoonyar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خاتون یار محفوظ است

خاتون یار خاتون یار

همه چیز درباره زنان